Johans och Camillas renoverings-, inrednings- och trädgårdsblogg. Och lite mat här och där. Paret där Johan står för ångest och oro inför renoveringar. Camilla däremot är den positiva och kreativa källan. Oftast.

tisdag 30 september 2008

Stenskivan igen - kanten

Beslut beslut beslut. Som man kan fatta, strunta i, inte veta om att man ska fatta. Efter det att stenkillen varit här och måttat slog det mig att vi aldrig talat exakt om hur "kanten" på skivan ska se ut. Rak, men inte närmare i detalj.

Ringer köksarkitekten. Hon vet att vi inte vill ha rund kant men kan inte med säkerhet svara på hur den kommer att se ut! 45 graders avskärning på kanten tror hon. Så vill jag inte ha det! Jag vill bara att man ska slipa av det vassa hörnet. Vill inte ha en rak avskalning av hörnet. Efter ett antal kontakter mellan köksarkitekten, mig och stenfirman i Estland synes det som vi får som jag tänkt. Nästa torsdag kommer den. Kommer vara så nervös för att allt inte är som det ska.

Tur att jag kom på detta. Hade fått ångest och gråtit blod om den rakt avskalade kanten kommit. Tänk att man måste tänka på allt och dubbelkolla att det blir som man vill. Skulle aldrig orka bygga ett helt hus...

Inga kommentarer: