Johans och Camillas renoverings-, inrednings- och trädgårdsblogg. Och lite mat här och där. Paret där Johan står för ångest och oro inför renoveringar. Camilla däremot är den positiva och kreativa källan. Oftast.

söndag 20 september 2009

Ekologiska inköp

Det är ju inte bara vad man köper utan även hur man fraktar hem sakerna som har betydelse.

Gör du som jag gjort många gånger, tar bilen till affären? Inte för att det är långt utan för att det blir för tungt att bära hem ett antal liter mjölk, fil och annat som behövs inför veckan.


Numera tar jag min shoppingvagn många gånger isället för bilen. Inte bara bra för miljön och plånboken utan även enklare i mitt fall. Shoppingvagnen kan jag köra in i köket och packa sakerna direkt till sin rätta plats. Slipper släpa kassar först till bilen och sen från bilen in i huset.

PS. Den kostade 149 kr på Ikea med familykort.

3 kommentarer:

syster yster sa...

Jag promenerar mkt förra veckan stod bilen 3 dagar i sträck! Barnen är vana vid att promenera. Du har ju föräldrar som jag måste säga är beundransvärt duktiga på att promenera.
Shoppingvagn är mkt bra ska plocka fram den igen när jag inte alltid behöver ha en barnvagn med mej.
Kmr ni hit till stan på marknaden?

zetika sa...

precis en sådan har jag oxå :) väldigt smidig är den :)

alma sa...

Ja det är skönt att promenera. Vi gick en timme i morse på Kilen-Lundvägen.

Åker bil och handlar, då jag måste ha stavarna och händera är upptagna. Cyklar mycket och handlar, när det inte är för tungt.