Johans och Camillas renoverings-, inrednings- och trädgårdsblogg. Och lite mat här och där. Paret där Johan står för ångest och oro inför renoveringar. Camilla däremot är den positiva och kreativa källan. Oftast.

lördag 24 oktober 2009

Att utmana ödet

och familjeharmonin skulle nog många tycka att det var att åka hela familjen till Ikea, en mulen dag, lönehelg med en lätt febrig 4-åring. Jag med. Men det gjorde vi. Och det gick faktiskt över förväntan.

Har nu bestämt oss för soffa, skåp till vardagsrummet (överskåp till kök som vi ska "fixa till", hyllor till lekrummet, samt köpt gardiner och gardinstänger till ungarnas rum. Deras rum har ju bara varit färdigrenoverade i 2 år...

Släppte en stund på kontrollbehovet. Ungarna fick välja gardinstänger och tyg själva. Svarta stänger. Skulle inte jag valt. Men tror det blir bra. Nu ska bara tyget fållas till gardiner. Idag, i morgon eller om ett par år.

Möbelerna shoppade vi inte idag utan beställer över nätet. Enklast så.

Ps. 4-åringen är pigg och hade jag inte tempat henne hade jag inte förstått att hon sjuk. Men eftersom de endast var 4 av 18 barn på dagis igår är man på sin vakt.

2 kommentarer:

mormor-farmor sa...

Låter O.K med svarta stänger. Vad blev det för gardiner?

syster yster sa...

Var oxå till IKEA för ett tag sen lyckades oxå pricka lönehelg.
Helafamiljen packades in i bilen även Fia ville med (tror hon ångrade sej lite sen,mysiga utflyktentill IKEA utgick denna dag) Jag tyckte det gick bra.
Ovanligt har ni detaljer i huset som inte är helt raka!!!?? Va?! *ler* :)