Johans och Camillas renoverings-, inrednings- och trädgårdsblogg. Och lite mat här och där. Paret där Johan står för ångest och oro inför renoveringar. Camilla däremot är den positiva och kreativa källan. Oftast.

torsdag 15 oktober 2009

Pappersarbete

Utöver alla praktiska saker att fixa med själva byggnationen är det en hel del pappersjobb. Eller nåja. När man väl tog sig tid att ta tag i det var det inte så jobbigt. Har nog ägnat mer enerig åt att tycka att det är jobbigt än att fixa.

Har haft kontakt med banken. Via telefon. Sen kom lite papper att fylla i och skicka in. Vips var kontot påfyllt.

Bygganmälan skulle göras för kakelugnen. Kvalitetsansvarig skulle utses. Jobbigt jobbigt. Efter mycket vånda och stor ångest som pyrt under ett par månader ringde jag kommunen. Talade med jättetrevlig handläggare som sa att jag kunde vara kvalitetsansvarig. Mitt jobb är då att skicka in dokumentation från sotaren. Klart i ett vips.

Behövde papper på att vi äger huset för att bifoga ROT-klauslen till hantverkarna. Jobbigt jobbigt. Nej inte alls. När man väl tog tag i det. Kommunen skickad hem dagen efter.

Tänk vad harmonisk jag kunnat vara om jag fixat detta i god tid innan arbetena påbörjades istället för i samma vecka....

2 kommentarer:

syster yster sa...

Kul att kunna följa renoveringen så här med så många fina bilder och du ska se att det blir bra i slutet.
Jag som har en elektriker hemma lr ja inte denna vecka (älgjakt) har kabeldosor framme i hallen fortfarande. Men vi vet inte riktigt hur vi vill göra där så de får va ett tag till.
Ha en trevlig helg.

mormor-farmor sa...

Vårt motto är ju: "Gör inte i dag, vad du kan göra i övermorgon!" Fast visst skulle det vara bra med lite framförhållning, i alla fall någon gång ..... men det är svårt.